Hjem / Motion / 10 Tips til Flad mave hurtigt

10 Tips til Flad mave hurtigt

Hvordan taber man sig på maven – og hvad kost er bedst for dig som træner ?

Når du træner er det vigtigt at du tænker på hvilken kost du indtager, men kosten er ikke det eneste du skal tage højde for, der er mange som tror en god gang energi drikke er godt for træningen, men faktisk er det bare en gang sukkervand det meste som er på marked, derfor skal energien komme fra kosten, de sunde kulhydrater.

De sunde kunhydrater kommer fra Kartofler, rugbrød , groftkerne brød, frugt og grønsager (bønner, kikærter og linser)

 

flad mave hurtigt
Få en flad mave hurtigt

Herunder er 15 tips til kosten og til træningen som giver dig en flad mave hurtigt

For at få det bedste resultat, anbefaler vi at du tager træningen og kosten seriøs, da du hurtigt kan ende tilbage på samme størrelse som før.

Flad mave kost – spis maven flad

(Regler angående mad og drikke, “Drik Vand” 2 Liter hver dag, og Tyk maden grundigt og fint når du spiser, da det er med til at forbedre fordøjelsen)
1. Blåbær er en god supplement på kosten, blåbær er ikke kun godt når du træner, men viser sig at være perfekt forbyggelse for hjertekar sygdomme, og diabetes. Du kan spise det i salater eller som mellemmåltid.
2. Æg er rigt på protien, et æg om dagen vil være en god ide når du starter op på træningen, du skal nemlig bruge proteiner for at få muskler, og da du forbrænder fedten ved træningen skal du bruge rigligt at protiener.
3. Kød (kylling, kalkun) og især fisk (omega 3 fedtsyrer), gerne 2 gange ugeligt.
4. (Bønner,gulerødder,broccoli,spinat,hvidkål) og frugt(max. 2 stk frugt om dagen, da det indeholder kulhydrater, stadig er det “sunde” kulhydrater, men grøntsater er bedre) til aften og mellemmåltid.
5. Havregryn, med nødder, mandler og skummælk (ikke myslie som er fyldt med alt muligt sukker og sødestoffer) ønsker du frugt saft så skær friske æbler, eller bananer ud over.
6. Fuldkornsboller til middag eller fuldkorns Rugbrød, husk brug ikke smør, men gerne spinat, kalkun og kylling.

Træning til flad mave – Maveøvelser

7. Benløft ( læg dig ned på en træningsmåtte og stræk dine ben i luften, løft numsen med op) (prøv med 10 til 30 stk x 2, husk pause).
8. Bold løft eller stole løft (læg dig ned på en træningsmåtte og læg dine ben bøjet over en bold, eller en stol, løft så maven opad. (vi anbefaler 10 til 30 stk af denne øvelse x 2 med pause)
9. Løb på stedet, (eller ude) Det er bare vigtigt at du får pulsen op i denne øvelse, lav løbende høje benløft. (prøv med 10 til 15 minutter af denne øvelse)
10. Planken, du skal ikke overdrive denne øvelse, sådan er det med alle øvelser, men den giver godt(prøv med 2 til 3 minutter af denne øvelse, husk mange pauser i starten)
(Læg dig på maven på en træningsmåtte, læg underarm og håndfladen på gulvet flat ned, læg dine tær i gulvet og løft dig)

En god træning er med til at give dig en bedre livstil, men også med til at forøge din muskelmasse som er vigtigt.

Grunden til at det er vigtigt at du forbedre din muskelmasse, er fordi din fedtforbrændende på den måde forbedres, og det gør at du sagtens kan spise mere af kosten ovenover uden at tage på.

Husk at når du laver om på din hverdag for at følge overstående program, så husk at søvn, og vand skal være en selvfølelse af god træning, da din krop behøver hvile efter hård træning og massere af væske.

Husk at stræk ud
Husk at stræk ud

Trænings tid for flad mave

Lav øvelser 15 minutter om morgen, 15 minutter om middagen (eller når du kommer hjem fra arbejdet) og 30 minutter med fuld gas om aftnen.

Husk at strække ud efter træning.


Om Tom

Profile photo of Tom
Dreng, Elev, Mand, Forfatter, Far, Grundlægger af Familiechat.dk - Livet giver os mange titler - Hvad er din ?
Skip to toolbar