Oakley laver solbrille kollektion til kvinder

Del Med Venner
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Siden mærket blev grundlagt, og siden at de første goggles og solbriller kom på markedet, der har amerikanske Oakley primært fokuseret på solbriller til mænd, eller solbriller til personer som er fysisk aktive. Det vil sige unisex solbriller, som dog har et meget maskulint design. Sådan kender alle Oakley, og mærket har på imponerende vis formået at skille sig ud.

Men nu er det nye tider. Oakley vil have en andel af det voksende marked for fashion solbriller, hvor kvinder er den største aftager. Derfor har Oakley lanceret en hel kollektion af solbriller kun målrettet kvinder og fashion markedet. Dermed har Oakley gjort en smule op med firmaets tidligere visioner, men som flere har påpeget, så gør Oakley glip af enorme salg, fordi mærket ikke har solbriller målrettet fashion markedet.

Oakley

Ved at lancerer en solbrille kollektion til kvinder, så kommer Oakley et niveau op, og får en endnu større markedsandel. Mærket sidder nemlig solidt på herre solbriller, og indenfor cykling, skisport, løb mm sidder mærket også solidt på markedet, selvom der er kommet flere konkurrenter de senere år.
Derfor bliver det spændende at se, hvordan Oakley klarer sig, når det gælder fashion solbriller, som er en lidt anden branche. Mærket har taget sine bedste dele med over i kvinde kollektionen, dvs de sikre glas, lette materialer, solide og fleksible materialer og det let genkendelige logo. Men at designe mode solbriller til kvinder og mænd, det kan være en udfordring, men Oakley har klaret sig imponerende godt med de første mange modeller, og det bliver meget spændende at følge mærket fremover.
Måske Oakley både ender som et aktivt mærke og et mode mærke. Hvem ved? De gør ihvertfald et ihærdigt forsøg.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Videre til værktøjslinje