Outlet hitter

Del Med Venner
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

I krise tider som disse, er tilbud og rabatter meget populære. Derfor er outlet butikker eller lagersalg, et kæmpe hit i år, men også til næste år. Forbrugerne bruger mindre, fordi økonomien strammer, og derfor vågner den indre tilbudsjæger i mange.

Outlet butikker online eller fysiske outlet butikker sælger typisk ældre kollektioner eller ældre varer til nedsatte priser. Alt efter varegruppe og mærker, så starter rabatterne fra 20-90%. Så der er altså virkelig meget at spare, for den forbruger, som er vågen.

Indenfor mode branchen har flere og flere mærker fået øjnene op for dette nye fænomen. I stedet for at sælge resterne til butikker eller andre lagersalg, så arrangerer de fleste mærker nu deres eget lagersalg. Typisk foregår det over 2-3 dage eller en weekend, hvor varerne så kan ses og købes. På denne måde kan mærket langt bedre selv styre salget, men også de rabatter, som der skal ydes. Og så tjener mærket selv pengene, fremfor et andet lagersalg. Det er et fænomen, som vil vokse mere og mere i takt med at forbruget falder yderligere.

De store outlet messer oplever også stor succes, men på grund af mærkernes egne lagersalg, så er fremmødet af attraktive brands faldende, hvilket er skadeligt. Udvalget er også blevet ringere de senere år, da det virker som om flere og flere mærker benytter messerne til at sælge lortet, fremfor at sælge de gode rester.

Du finder aldrig mærker som Gucci, Diesel, Lacoste, Mercedes Benz, Energie, Humör mm på outlet messerne. De arrangerer alle deres egne lagersalg, eller sælger via egne outlet butikker.

Outlet konceptet stammer fra USA, hvor det er en kæmpe succes, og hvor der findes flere “outlet byer”.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

One thought on “Outlet hitter

Comments are closed.

Videre til værktøjslinje